צפו • ערבים הציתו את קבר יוסף בשכם, דריכות בישראל לקראת "יום הזעם"

בנצי ליזרוביץ וקובי פינקלר | תמונות: דוברות המועצה האזורית שומרון 3 Comment on צפו • ערבים הציתו את קבר יוסף בשכם, דריכות בישראל לקראת "יום הזעם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע חמור הלילה בשכם: כמאה פורעים פלסטינים, הציתו הלילה את מתחם קבר יוסף, והחלו בהפרות סדר נרחבות. כוחות צה"ל שהגיעו למקום נתקלו באלימות רבה, הערבים יידו בקבוקי תבערה על הכוחות, והשליכו אבנים. למקום נגרם נזק.

ראש המועצה האזורית שומרון הגיב: "הוצת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, נכס היסטורי לעולם כולו. זו ברבריות של הרש"פ והעומד בראשה, מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על ה'פרטנר' הזה". הוא קרא לרה"מ להחזיר את קבר יוסף לשליטה קבועה של צה"ל.

דובר צה"ל מסר: "במהלך הלילה התקהלו כמאה פלסטינים בסמוך למתחם קבר יוסף והציתו חלקים ממתחם הקבר. שוטרים פלסטינים הרחיקו את המתפרעים וכיבו את השריפה. צה"ל יפעל לשיפוץ המתחם על-מנת לאפשר כניסת מתפללים. צה"ל רואה אירוע זה בחומרה, יפעל לאתר ולעצור את המציתים ומגנה בתוקף כל פגיעה במקומות הקדושים".

ובתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לקראת "יום הזעם" שהכריזו הערבים. מוקדי החיכוך המרכזיים צפויים להיות בירושלים, וכן בגבול עזה. אחרי יום שקט שבחסדי שמים היה אמש, מצפים בישראל לשקט שיחזיר את השפיות לאזור, הערכות הן כי הוא לא ישוב במהרה.

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על הצתת קבר יוסף בשכם: השר אורי אריאל אמר כי ״הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית. בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל״.

ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב אמר בתגובה: "מי ששורף את קבר יוסף מוכיח שהמקום אינו שלו. מי שזורקים מטענים ואבנים ומשחקים כדורגל במגרשי אל אקצה מוכיחים שהמקום אינו קדוש להם. מי שזורק בקבוקי תבערה על קבר רחל מוכיח שאין לו שום יחס למקום. מי שדוקר חיילים ושוטרים בכניסות למערת המכפלה, מוכיח שלא למד דבר מאברהם אבינו. לכל המקומות האלו עוד נשוב כי שלנו הם ונשיב את הביטחון ואת החיים בשליטתנו, לנו, גם לשכנינו".

השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי מסר: ״כואב לראות הצתה נוספת של מתחם קבר יוסף הצדיק. אני קורא למנהיגים הרוחניים במגזר הערבי לגנות בכל תוקף את ההצתה ואת הפגיעה החמורה במקום הקדוש לעם היהודי, זוהי פגיעה חמורה בסטטוס קוו במתחם הקבר. אני קורא לצה״ל ולשב״כ לעצור את הפורעים ולהענישם בכל חומרת הדין״.

ח"כ אביגדור ליברמן בפוסט שהעלה: "הצתת קבר יוסף הלילה מוכיחה כי התנהלותה של הרשות הפלסטינית לא שונה מזו של דאעש, ולאחר שהצעירים הפלסטינים לקחו מאצ׳טות וסכינים כדי להרוג יהודים עכשיו הם גם שורפים מקומות קדושים ואתרי מורשת היסטוריים, בדיוק כפי שעושים אנשי דאעש לאתרי מורשת של הציויליזציה האנושית בעיראק וסוריה.

הצתת קבר יוסף על-ידי המון פלסטיני שמוסת משקרי אבו מאזן ובהובלת פעילי פת״ח, רק מעצימה את הפליאה על אלו שגם היום לא מוכנים לראות את הכתובת המדממת על הקירות השרופים שלפיה אבו מאזן לא היה אף פעם, איננו ולא יכול להיות פרטנר ועדיין קוראים ומוכנים להיפגש ולהידבר עמו".

תמונה 1 (39)

תמונה 2 (38)

תמונה 3 (31)

תמונה 4 (22)

תמונה 5 (17)



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    הם לא יודעים עם איזה צדיק הם התעסקו..ה' כבר יטפל בהם על מה שהם עשו לו..

  2. 1

    זה כבר יפעל לרעתם